استراتژیهای بازاریابی خدمات (بخش دوم)، در این مقاله به بررسی ادامه روش ها و استراتژی های بازاریابی خدمات خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
شبکههای اجتماعی
بنا به آمارسنجیای که از خریداران خدمات انجام شده است بیش از شصت درصد از آنها اعلام کردهاند که وضعیت خدماتدهندگان را بر روی شبکههای اجتماعی دنبال میکنند و آن را یکی از مهمترین منابع اطلاعاتی خود میدانند.
در اصل با توجه به گستردگی و ماهیت شبکههای اجتماعی، میتواند از آنها به عنوان یک سکوی پرتاب فوقالعاده برای جذب مشتریان خود استفاده کنید. همچنین شبکههای اجتماعی این فرصت را به شما میدهند که با ارتباط با افراد محبوب و معروف جامعه، خود را در مقابل دیدگان هزاران یا میلیونها مشتری بالقوه جدید قرار دهید.
تبلیغات
پلتفرمهای مختلفی برای تبلیغات کسب و کار شما وجود دارد که در ادامه مهمترین آنها را خواهید دید:
- وبسایتها و انتشارات مرتبط با خدمات
- شبکههای اجتماعی
- سرویسهای تبلیغاتی مرتبط با موتورهای جستجو مانند گوگل ادوردز، یاهو و بینگ.
- هدفگذاری مجدد با استفاده از فناوری کوکیها برای کاربران سطح اینترنت
سعی کنید از انواع مختلف تبلیغاتی که با سرویس حرفهای شما به بهترین شکل هماهنگ هستند استفاده کنید. شبکههایی مثل LinkedIn و پلتفرمهای خدمات محور، اغلب به بهترین شکل عمل میکنند. این شبکهها به طور مستقیم مشتری مناسب را هدف قرار میدهند و منجر به صحبت بیشتر، نرخ کلیک بالاتر و هزینه پایینتر میشود.
بازاریابی خدمات به وسیله ارجاع
بیش از هشتاد درصد مشتریهایی که به شرکتهای خدماتی حرفهای مراجعه میکنند از طرف کسانی ارجاع داده میشوند که خودشان هنوز مشتری آن شرکت نشدهاند. جای تعجب است که این ارجاع دادن از کجا نشئت میگیرد؟ در جواب باید گفت از تخصص و شهرتی که شرکت در طول سالیان برای خود جمعآوری کرده است.
میتوانید برای کسب و کار خود برند معتبر و خوشنامی را رشد دهید و در حوزهی کسب و کار خود شهرت مناسبی را کسب کنید. این کار به شما این فرصت را میدهد که از کسانی که مشتری شما نیستند هم به عنوان یک بازوی ارجاعدهنده و بازاریابی برای ارائه خدمات خودتان استفاده کنید.
گزارش و تجزیه و تحلیل
مهم است که به طور پیوسته و منظم اهداف و معیارهای خودتان را تجزیه و تحلیل کنید تا به شکل موثرتری بتوانید به راه ادامه دهید. برای جمعآوری دادهها و تجزیه و تحلیل دقیقشان شما نیاز به ابزارهای مخصوص به این کار دارید که از اطلاعات اختصاصی شما در شبکههای اجتماعی، سایت و سئوی آن استفاده کنند.
در میان تمام موارد ابزار Google Analytics بهترین ابزار برای اندازهگیری و تجزیه و تحلیل ترافیک مشتریان سایت شماست. برای بررسی سئوی سایت نیز میتوانید از ابزار MOZ استفاده کنید و سئوی خود را به طور مناسبی ارتقا دهید. همچنین ابزارهایی مانند Hootsuite به شما کمک میکنند که بتوانید تمام حسابهای خود در شبکههای اجتماعی را با دقتی بالا تجزیه و تحلیل کنید.