آشنایی با شخص های عملکردی شبکه های اجتماعی و ایمیلی، رسیدن به سنجه های بازاریابی محتوا کار آسانی نیست؛ بلکه نیاز به تلاش و برنامهریزی دقیق شما دارد. از برنامه زمانی غافل نشوید و سعی کنید هنگام انجام آن، نیمنگاهی به رقیبانتان هم داشته باشید. یکی از مواردی که باید مد نظر قرار دهید شاخص های عملکردی شبکه های اجتماعی و ایملی است. با ما همراه باشید تا شما را با شاخص های عملکردی (KPI)های شبکه های اجتماعی و ایمیلی آشنا کنیم.
KPI های شبکههای اجتماعی
تعداد فالوور
این KPI محتوا معیار خوبی برای این است که بدانید چه تعداد افراد همواره شما را دنبال میکنند. مزیت شبکه های اجتماعی این است که افراد به جای این که به دنبال شما بگردند، با دنبال (فالو) کردن شما میتوانند همیشه محتوای شما را جلوی چشم داشته باشند. پس اگر توسط تعدادی از مخاطبان فالو میشوید، احتمالا برای آنها جذاب هستید!
تعداد بازدیدکننده
علاوه بر تعداد فالوور، تعداد بازدید نشان میدهد که محتوای شما چقدر میان افرادی که فالوور شما نیستند دست به دست شده است (به عبارتی چقدر دیده شدهاید). این معیار در شبکههای اجتماعی مختلف نامهای متفاوتی دارد. در اینستاگرام با Reach، در توییتر با Impression و در تلگرام با Seen شناخته میشود.
تعداد ذخیره (اینستاگرام)
اگر مخاطبان پستهای شما را ذخیره میکنند به این معنی است که میخواهند سر فرصت دوباره به آن نگاهی بیندازند، یا محتوای شما به قدری کاربردی است که میخواهند سریع به آن دسترسی داشته باشند. این یعنی شما در تولید محتوای جذاب یک گام دیگر جلو رفتهاید!
تعداد به اشتراکگذاری (اینستاگرام و توییتر)
تعداد share و retweet نشان میدهد که محتوای شما به قدری برای مخاطب جذاب است که میخواهد آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد! این KPI محتوا بسیار مهم است چرا که همزمان میزان آگاهی درباره شما و میزان تعامل مخاطب با محتوا را بالا میبرد.
تعداد کامنت
این KPI محتوا برای اندازهگیری میزان تعامل کابران به کار میآید و در گامهای بعدی میتواند یکی از مواردی باشد که به کمک آن نرخ تبدیل مخاطب به لید را حساب میکنید.
KPI های ایمیلی
نرخ باز شدن ایمیل ها (CTR)
این KPI محتوا نشاندهنده تعداد افرادی است که ایمیل شما را باز کردهاند. باز کردن ایمیل نشانه آن است که افراد برند شما را به محتوای باکیفیتی میشناسند که ارزش باز کردن یک ایمیل را دارد.
نرخ کلیک روی لینک (COTR)
زمانی این شاخص عملکردی محتوا به کار شما میآید که بخواهید بدانید چند درصد از کسانی که ایمیل را باز کردهاند، روی لینک داخل ایمیل کلیک کردهاند. با استفاده از نرخ کلیک روی لینک میفهمید چند درصد از مشترکان خبرنامه ایمیلی مشتاقانه شما را دنبال میکنند.